Test av Yutong elektrisk klasse II buss

Bussmagasinets utskremte medarbeidere har fått testkjøre helt nye Yutong batterielektriske klasse II buss. OsloBuss som eier bussen har kostet på bussen en turbusstandard med komfortable seter og bra med bagasjeplass.

Med en rekkevidde på nesten 400 kilometer, så er det få grunnet til at en må velge diesel som drivstoff på en moderne langrute-/turbuss. OsloBuss har sett at en batterielektrisk buss kan fungere utmerket til deres kjøring i og rundt hovedstaden. Derfor ble det nå i sommer kjøpt inn tre Yutong ICe12 klasse II busser med normalgulv og turbusseter.

Bussene er oppført med en rekkevidde på nesten 400 kilometer og dette holder for en normal dags produksjon. Magne Håheim og Redaktør Tom Terjesen dro til Hvaler med bussen for å nettopp teste rekkevidden. Og den skuffet absolutt ikke. Se vår video fra testturen.

Tom T.

Tom Terjesen er født i Kristiansand, men bor nå på Tromøya i Arendal. Begynte tidlig å få interessen for trykt media. Var løpegutt i avisen Sørlandet. Flyttet som 12 åring til Kvinesdal og begynte umiddelbart som ung frilanser for avisen Agder. Som 19 åring flyttet han til Høvåg og var med på oppbyggingen av Høvågavisa. Senere har han vært frilanser for en rekke tidsskrifter landet over. 2002 grunnlag han Bussmagasinet som i dag er landets største og viktigste fagtidsskrift for bussbransjen. Han er også president i den internasjonale Bus & Coach jury.