En samlet app for kollektivtrafikk i Salzburg – med norske FARA i spissen

Norske FARA har jobbet sammen med FluidTime for å levere en integrert reise- og billettapp til Salzburg AG. Den nye appen hjelper passasjerene med å finne den beste reiseruten og kjøpe riktig billett – alt på ett sted – noe som gjør det lettere å reise kollektivt.

FARA har levert en skybasert billettløsning som genererer riktig pris, betaling og rapportering. Med basis i denne løsningen har FluidTime integrert billettkjøp i den populære “qando” appen, som tidligere kun har hatt reiseplanlegging. FARA vant kontrakten i juli 2016 og den nye appen ble lansert på Apple iTunes og Google Play i oktober.

– Ved å integrere FARA SMART:myCloud Sales Service løsningen har qandos planleggingsapp nå også fått en funksjon for å kjøpe billetter. FARA Sales Service er en åpen og skybasert løsning som kalkulerer eksakt pris for unike billetter og leverer dette til appen. Tjenesten integreres med betalingsleverandører og inneholder alt som trengs av kommunikasjon, administrasjonspanel og rapporter fra SMART mobilplattformen. Dette har blitt utviklet i henhold til beste praksis og vi gleder oss over å få levere FARA Sales Service til et nytt marked utenfor Norden, sier Ørjan Kirkefjord, administrerende direktør, FARA.

Den nye qando appen hjelper passasjerene med å finne den beste ruten fra deres nåværende posisjon til deres reisemål, samt kjøpe riktig billett, ved hjelp av noen få tastetrykk, og med alle funksjoner i samme app.

– Appen har et brukervennlig grensesnitt som gjør informasjon lett tilgjengelig og billettering effektivt. Noen få raske steg på smarttelefonen gir passasjerene alt de trenger, uten å måtte sjekke i kompliserte søkemotorer for aktuelle ruter og billettkjøp, sier Michael Kieslinger, administrerende direktør, Fluidtime.

Tom T.

Tom Terjesen er født i Kristiansand, men bor nå på Tromøya i Arendal. Begynte tidlig å få interessen for trykt media. Var løpegutt i avisen Sørlandet. Flyttet som 12 åring til Kvinesdal og begynte umiddelbart som ung frilanser for avisen Agder. Som 19 åring flyttet han til Høvåg og var med på oppbyggingen av Høvågavisa. Senere har han vært frilanser for en rekke tidsskrifter landet over. 2002 grunnlag han Bussmagasinet som i dag er landets største og viktigste fagtidsskrift for bussbransjen. Han er også president i den internasjonale Bus & Coach jury.