Karosserideler til buss

Har bussen din en hjørneskade eller annen karosseriskade, så leverer nå Busspart reservedelen til deg. Og det i riktig farge.

Busspart Norge AS er en videreutvikling av Plastspesialisten AS som har jobbet med komposittmateriale i de siste 15 årene i Fredrikstad.

– Kort fortalt så selger vi deler til buss selskaper som opererer i byene i Norden som har ett Støre bytte på karosserideler som vi leverer i hovedsak ferdig lakkert. Mye av vår produksjon forgår også med resirkulert plast som også er bra for miljøet, Sier Bjørn Arild Martinsen hos Busspart Norge AS.

Han forklarer at de nå har fått en sentral avtale med Nobina for karosserideler i Norden. En avtale som innebærer rundt 4500 busser som de kan levere karosserideler til.

– Vi selges i dag til de aller fleste busselskaper i Norge og vokser stadig. Produksjonen gjør vi i Fredrikstad, i Gøteborg og flere steder i Polen. Alle steder er det vårt eget firma som har ansvaret og kontrollen, forteller Martinsen.

De aller fleste delen kan leveres ferdig lakkert til kunde. Dermed kan en rutebuss med defekt hjørne, raskt bytte ut delen mot en ny og settes rett tilbake i trafikk. Dette forenkler hverdagen, da selskapet ikke lenger trenger å ha et stort karosseriverksted og lakkeringshall. Også dette sparer miljøet og tid som bussen er ute av trafikk.

Tom T.

Tom Terjesen er født i Kristiansand, men bor nå på Tromøya i Arendal. Begynte tidlig å få interessen for trykt media. Var løpegutt i avisen Sørlandet. Flyttet som 12 åring til Kvinesdal og begynte umiddelbart som ung frilanser for avisen Agder. Som 19 åring flyttet han til Høvåg og var med på oppbyggingen av Høvågavisa. Senere har han vært frilanser for en rekke tidsskrifter landet over. 2002 grunnlag han Bussmagasinet som i dag er landets største og viktigste fagtidsskrift for bussbransjen. Han er også president i den internasjonale Bus & Coach jury.