Widerøe og Flybussen inngår samarbeidsavtale

Widerøe og Flybussen inngår samarbeidsavtale om profilering og markedsutvikling.

Avtalen er gjeldende fra 1. januar 2020 og har en varighet på tre år.

Avtalen innebærer at Widerøes logo og destinasjoner skal profileres på sidene av alle Flybussens busser. I tillegg skal flyselskapets budskap vises på alle skjermer om bord i alle busser som har dette etablert.

– Flybussen er fornøyd med å ha fått på plass en langsiktig avtale med en seriøs aktør som Widerøe. Samarbeidet har som formål å utvikle nye produkter og løsninger som gagner begge selskap og våre reisende, sier styreleder Sven Kloster Olsen i Flybussen.no DA.

Gjennom avtalen gis også Widerøe mulighet til å selge billetter til Flybussen gjennom sin nettside.

Flybussen vil gi 10 prosent rabatt på billetter som betales med Widerøekortet, et VISA-kredittkort som utstedes av BRAbank i Bergen i samarbeid med Widerøe.

– Widerøe ser frem til å komme i gang med samarbeidet med Flybussen. Først og fremst er vi fornøyd med at vi kan gi våre kunder en ekstra fordel på Flybussen. Så ser vi at dette vil øke synlighet og kjennskap til Widerøe sitt omfattende produkt, sier kommersiell direktør i Widerøe, Christian Skaug.

Flybussen er et selskap med delt ansvar med mål om å samarbeide om en felles markedsføring i Norge. Selskapet er eid av Vy, Tide, Norgesbuss og Boreal. Flybussen opereres ved de ni største flyplassene i Norge, og frakter årlig 5 millioner reisende. Selskapet har 130 flybusser fordelt over hele landet.

Widerøe driver virksomhet innenfor flytransport, bakkehåndtering, teknisk support m.m. Visjonen til Widerøe er å skape muligheter mellom små og store steder. Flyselskapet har i dag en flåte som består av både propellfly og jetfly. Disse flyr til over 40 destinasjoner i Norge, samt 9 destinasjoner i Sverige, Danmark, Tyskland og Storbritannia.

Tom T.

Tom Terjesen er født i Kristiansand, men bor nå på Tromøya i Arendal. Begynte tidlig å få interessen for trykt media. Var løpegutt i avisen Sørlandet. Flyttet som 12 åring til Kvinesdal og begynte umiddelbart som ung frilanser for avisen Agder. Som 19 åring flyttet han til Høvåg og var med på oppbyggingen av Høvågavisa. Senere har han vært frilanser for en rekke tidsskrifter landet over. 2002 grunnlag han Bussmagasinet som i dag er landets største og viktigste fagtidsskrift for bussbransjen. Han er også president i den internasjonale Bus & Coach jury.