Ny direktør for Kommunikasjon, PR og marked i Volvo Norge AS

Den 1. mars begynte Bjørn-Inge Haugan som ny direktør for kommunikasjon, PR og markedsføring i Volvo Norge AS, og er en del av ledergruppen i selskapet.

Bjørn-Inge Haugan (46 år) kommer fra stillingen som kommunikasjonssjef i SpareBank 1 Østlandet. Han har tidligere lang erfaring fra forskjellige stillinger i Telenor og Canal Digital, senest som direktør for marked og crm. Bjørn Inge er utdannet innen kommunikasjon og markedsføring fra IHM Business School og BI, og er bosatt på Gjerdrum i Akershus.

– Vi er godt fornøyd med å få Bjørn- Inge med på laget, sier Waldemar Andre Christensen, administrerende direktør i Volvo Norge, han har en spennende bakgrunn som passer godt med de utfordringer og målsettinger vi har i tiden framover.

Volvo Norge AS har ansvar for markedsføring og salg av Volvo og Renault lastebiler og busser, i Norge.

– Det blir utrolig spennende å jobbe i en helt ny bransje, som er dynamisk og med en voldsom konkurranse, sier Bjørn Inge, å kjempe kampen om markedslederplassen med Volvo på den ene siden og være utfordrer og ta markedsandeler med Renault på den andre siden, er rett og slett en drømmejobb.

Bjørn- Inge vil ha ansvar for områdene kommunikasjon/PR, samfunnskontakt og markedsføring.

Tom T.

Tom Terjesen er født i Kristiansand, men bor nå på Tromøya i Arendal. Begynte tidlig å få interessen for trykt media. Var løpegutt i avisen Sørlandet. Flyttet som 12 åring til Kvinesdal og begynte umiddelbart som ung frilanser for avisen Agder. Som 19 åring flyttet han til Høvåg og var med på oppbyggingen av Høvågavisa. Senere har han vært frilanser for en rekke tidsskrifter landet over. 2002 grunnlag han Bussmagasinet som i dag er landets største og viktigste fagtidsskrift for bussbransjen. Han er også president i den internasjonale Bus & Coach jury.