Flybussekspressen og Flybussen går sammen

Norgesbuss drifter både Flybussen.no og Flybussekspressen i Oslo. I flere år har selskapene kjørt helt uavhengige av hverandre, men nå trekker Flybussekspressen seg inn i Flybussen.no med mål om å øke sin kompetanse og synlighet som flybuss.

Selskapene ønsker at det skal bli enklere å velge flybussen som transportmiddel til-og fra flyplassen. I stedet for å ha to ulike selskaper med nesten samme navn, vil nå profil og billettsalg skje fra samme platform, slik at kunden enkelt kan reise til og fra Oslos hovedflyplass. Langsiktig er det ønskelig at kunder kan bestille sin flybussbillett på flybussen.no helt fra Oslo til for eksempel Trondheim hvor det også er Flybussen.no som har har transporttjenesten til-og fra flyplassen.

Den første bussen fra Flybussekspressen har allerede fått ny profil, og kjører daglig mellom Oslo sentrum og Oslo Lufthavn Gardermoen. I løpet av høsten blir flere busser omprofilert, og først ut er rute FB1 og FB6. Rute FB3 og FB11 beholder sin gamle Flybussekspressen-profil inntil videre.

Til helgen begynner Oslos største Flybusskrig på flere år. Flybussekspressen legger ned rute FB4 til Ski, og starter opp nye rute FB6 til Mortenrud via Tveita. Samtidig starter Unibuss opp OSL-ekspressen, som også skal kjøre fra Oslo Lufthavn Gardermoen til blant annet Tveita. Ruten fra Ski var ikke lengre lønnsom, da NSB tok kundegrunnlaget fra bussen. Med sine sterke rabattordninger og generelt billige priser, klarte ikke Flybussekspressen å ta opp kampen med toget. Nå satser selskapet på Oslos østkant, samtidig som at Unibuss gjør det samme. Det venter en spennende flybusshøst i Oslo.

 

 

Foto: Nor-Way Bussekspress