FlixBus er kommet til Norge

Europas største expresbusselskap kommer til Norge: FlixBus starter den 8. april en ny ekpressbussrute fra Oslo og Sarpsborg til Sverige, Danmark og Tyskland.

Med den nye ruten når man destinasjoner slik some Berlin, København, Malmø og Helsingborg, uten omstigning og som nattrute.  FlixBus startet med ekspressbusser i Tyskland i 2013, og de siste fire årene har startup-firmaet bygget opp europas største tilbud av ekpressbussruter. FlixBus tilbyr idag 120.000 dalige forbindelser til mer en 1.000 destinasjoner i 21 land. Målet er å tilby smart og grønn mobilitet til lave priser.

Med ruteoppstart fra Oslo og Sarpsborg, feirer FlixBus premiere i Norge.

– Vi konsentrerer oss nå om å utvide vårt nettverk til Skandinavia. Til påske starter vi nå vår nye rute fra Oslo til Berlin. Billetter til den nye ruten er siden få dager tilgjengelig på våre nettsider og via FlixBus-appen. Prisen starter på 239 kr, og wifi, tre stk. bagasje og sitteplass i en komfortabel expressbuss er inkludert, sier Bettina Engert, presseansvarlig hos FlixBus.

– Etterspørselen etter billig og samtidig bekvem transport er stor. Derfor er våre første avreiser allerede utsolgt. Flere destinasjoner og flere busser fra Oslo er allerede i planleggingsfasen, sier hun videre.

Med fokus på moderne teknologi har FlixBus de siste fire årene revolusjonert reiser med ekpressbuss i Europa. Med en intenasjonal booking-plattform, dynamisk prissetting tilsvarene flyselskaper, GPS-livetracking av bussene, informasjon om forsinkelser via app og integrasjon med google maps, har startup-firmaet satt nye standarder for service. Sammen med 250 regionale SMBer driver FlixBus europas største nettverk av ekpressbussruter. FlixBus fokuserer på innovasjon og topp service til den beste prisen. Nå frakter FlixBus flere kunder enn den tyske innenriks-flytrafikken. For 2017 forventer det unge bussfirmaet at nye nettverk og nye kundgrupper fører til et total antall kunder i Europa på 40 millioner.

Tom T.

Tom Terjesen er født i Kristiansand, men bor nå på Tromøya i Arendal. Begynte tidlig å få interessen for trykt media. Var løpegutt i avisen Sørlandet. Flyttet som 12 åring til Kvinesdal og begynte umiddelbart som ung frilanser for avisen Agder. Som 19 åring flyttet han til Høvåg og var med på oppbyggingen av Høvågavisa. Senere har han vært frilanser for en rekke tidsskrifter landet over. 2002 grunnlag han Bussmagasinet som i dag er landets største og viktigste fagtidsskrift for bussbransjen. Han er også president i den internasjonale Bus & Coach jury.