AKT med ny logo

Agder kollektivtrafikk har foretatt en oppussing av den visuelle profilen. 19. januar lanserte AKT sin nye profil og nye websider.

Agder Kollektivtrafikk ønsker å møte den digitale hverdagen enda bedre. Derfor endrer de nå den visuelle profilen.

«For å kunne kommunisere mer effektivt har vi derfor sett det som nødvendig å gjøre en liten tilpasning av tidligere logo og profil. For deg som kunde innebærer dette ikke andre endringer enn at du vil se ny profil og logo på AKTs ulike produkter/artikler. Den nye profilen og logen vil innfases fortløpende etterhvert som AKTs produkter løper ut. I en overgangsfase vil du derfor kunne oppleve å se både gammel og ny logo. Produkter og effekter med gammel logo, vil fungere som før logoendringen», skriver de i en pressemelding.

De presiserer samtidig at både bussene og sjåføren er den samme som før.

«Utover dette vil logooppgraderingen ikke innebære andre endringer for deg som kunde. Bussrutene er de samme som før, billettene er de samme som før som du kjøper på samme måte som tidligere og sjåførene/busselskapene er de samme som før. Hvis du har busskort eller andre effekter med gammel logo, vil disse fremdeles fungere i uoverskuelig fremtid. Du trenger derfor ikke gjøre noe aktivt i forbindelse med denne profilendringen», skriver de videre.

Tom T.

Tom Terjesen er født i Kristiansand, men bor nå på Tromøya i Arendal. Begynte tidlig å få interessen for trykt media. Var løpegutt i avisen Sørlandet. Flyttet som 12 åring til Kvinesdal og begynte umiddelbart som ung frilanser for avisen Agder. Som 19 åring flyttet han til Høvåg og var med på oppbyggingen av Høvågavisa. Senere har han vært frilanser for en rekke tidsskrifter landet over. 2002 grunnlag han Bussmagasinet som i dag er landets største og viktigste fagtidsskrift for bussbransjen. Han er også president i den internasjonale Bus & Coach jury.