Ny dekor på bussene
Opplandstrafikk omprofilerer 230 busser. Nå vil det også mulig å kjøpe reklameplass utenpå bussene i området.
I forbindelse med det helt nyoppstartede prøveprosjektet med salg av reklame på buss, ble det for kollektivselskapet nødvendig å se på eksisterende dekor på bussene. Den nye dekoren tar utgangspunkt i det velkjente designet på Innlandskortet, og har fått en grønn, frisk farge.
De fem første bussene blir omprofilert på Lillehammer umiddelbart. Deretter tas bussene i tur og orden rundt omkring i fylket. Alle bussene skal være ferdig dekorert innen skolestart til høsten.
Buss som reklamekanal
Denne uken ble også første buss med reklame montert på Lillehammer. Bybussen har blitt dekorert på den ene siden og hele baksiden, og vil bli godt synlig i bybildet i fargene til Eidsiva bredbånd.
– Buss som reklamekanal gir svært god eksponering hver dag til en stor andel av Lillehammers befolkning, og profileringen bygger opp under våre salgsaktiviteter. Budskapet blir sett flere ganger av samme person og får høy oppmerksomhet. I kombinasjon med våre andre mediekanaler gir dette oss god og positiv synlighet, og vi når også den målgruppen som ikke er digital, forteller salgs- og markedsdirektør i Eidsiva bredbånd, Margareta Willman.
Første kunde
Fra før av har to busser på Gjøvik allerede gått med reklame siden midten av mars. Det er Vitensenteret Innlandet i samarbeid med Statoil som har kjøpt reklame på disse bussene. De synes det er ekstra morsomt at de var første kunde som signerte kontrakt med Opplandstrafikk i dette prøveprosjektet.
– Vi ønsket å prøve ut denne markedsføringskanalen nå i vår og sommer. Vi reklamerer for en fantastisk utstilling vi har gående i perioden mars til august – Prosjekt Fantasi. Vi har valgt å markedsføre bredt for å nå ut til flere, og vi håper flest mulig tar turen innom og får oppleve denne utstillingen av barns oppfinnelser. Vår erfaring er at markedsføringen på bussene synes godt og blir lagt merke til, sier Hanne Røstøen ved Vitensenteret Innlandet.