Unibuss best i Oppland
Nylig offentliggjorde Opplandstrafikk sine tall for 2015. Tallene er tydelig tale; Unibuss topper flest av måleparameterne det enkelte busselskap måles etter. Dermed kunne leder for Opplandstrafikk, Eirik Strand, fornøyd dele ut en bonuspott på hele 181 000 til Unibuss Oppland.
Busseselskapene som kjører på oppdrag fra Opplandstrafikk måles på alt fra punktlighet til hvor mange busser som logger seg på før de starter, slik at passasjerene kan følge bussens gang på mobilen sin. I 2015 gjør Unibuss det best i flest av kategoriene som busselskapene måles på.
– Vi har et klart mål om å sørge for fornøyde passasjerer, at bussene er i rute og trygg og trafikksikker transport for de som reiser med oss, sier en stolt administrerende direktør i Unibuss, Øystein Svendsen.
Han skryter av innsatsen til Unibuss’ medarbeidere i Oppland.
– Det er stasjonsleder Magne Lindviksmoen og hans medarbeidere som gjør en strålende innsats hver eneste dag, og da er det veldig gledelig at de som reiser med buss i Oppland er fornøyde med innsatsen, sier han.
Leder i Opplandstrafikk, Eirik Strand er også godt fornøyd:
– Det har vært en generell økning på fire prosent i kollektivreiser i Lillehammer-området i 2015, et område hvor Unibuss er ansvarlig operatør, sier han fornøyd og gratulerer Unibuss med innsatsen.
Mange reisende, bonuspenger til sjåførene
Til sammen var det 9,1 millioner passasjerer i fjor, hvorav 5,5 millioner var skolebarn. Tallene er samlet for alle Opplandstrafikks busslinjer.
Deler av bonusen Unibuss mottar etter knallåret 2015 går direkte til velferdstiltak til sjåførene. Unibuss setter av midlene til et felles faglig opplegg eller noe sosialt der alle medarbeidere tilhørende Unibuss Lillehammer kan delta.
Tre av fire passasjerer godt fornøyd
Kundetilfredshet er en viktig måleparameter. For alle bussrutene i Lillehammer er tre av fire passasjerer vel fornøyd med å kjøre kollektivt, viser tallene fra Opplandstrafikk.
Busskunder på rute 242 til Øyer er de mest fornøyde kundene som Unibuss frakter i Oppland, mens bussruta til Gausdal har størst økning i antall passasjerer.
Sjåførene som kjører mellom Lillehammer og Øyer hadde en kraftig økning i tilfredse kunder siste år. I Unibuss finner man også de sjåførene i Oppland som er de aller flinkeste til å logge seg på før de starter en tur. I praksis betyr det at kundene hele tiden kan vite hvor bussen er, noe stadig flere brukere benytter seg av – ikke minst skoleungdom.