«Livescreen» info på buss og holdeplass
Nå lanserer FourC en ny komplett og fult tilgjengelig program som bygger på Dogy sin «livescreen» digitale løsning. En programvare som er tilpasset kollektivtransporten.
– Fremgangsmåten for å ta Dogu programvare og gi det som en tjeneste for kollektiv-installasjoner ble gjort i løpet av bare noen få dager. Denne ekstremt korte forberedelsestiden er knyttet både til det faktum at Dogu har et meget godt skrevet stykke programvare til å begynne med, og på grunn av en enkel konverterings programvare til en tjeneste kun ved hjelp av de unike funksjonene i vår «Cities in Motion service Platform «, sier FourC administrerende direktør Tor Rune Skoglund.
Transportsektoren installerer stadig nye passasjerinformasjons- og infotainment-systemer i biler, busser og på strategiske steder. Inntil nå har slike systemer ofte vært «bygget inn» systemer som binder kunden til en bestemt type maskinvare og en bestemt leverandør av programvaren. Ved hjelp av flere av FourC sine tjenester kan kundene fritt velge maskinvare for å kjøre infotainment-tjenester på. Muligens også sammen med andre tjenester som billettering, passasjerstrømningsanalyse, sanntidsinformasjon og passasjer wi-fi, ifølge FourC.
– Fra første gang vi ble kjent med FourC, skjønte vi umiddelbart at transportbransjen kan ha stor nytte av den nye «Cities in Motion Service Platformen». Vi er glade for å være en del av dette, og ser frem til å gjøre det mulig for transportbransjen å ta fordel av informasjonen og underholdningen på LiveScreen, sier Dogu administrerende direktør Sindre Haaland.