Sterkt økning for Torp-ekspressen

Torp-ekspressen opplevde i 2017 en trafikkvekst på hele 147 %.
Nå satser de videre med splitter nye, komfortable flybusser som settes inn på ruten mellom Oslo og Sandefjord lufthavn Torp. De nye bussene får også ny designprofil utvendig.

Torp-ekspressen er et flybusstilbud mellom Oslo og Sandefjord lufthavn Torp, med stopp underveis på Sjølyst, Lysaker, Høvik, Asker og Drammen. I 2017 hadde Torp-ekspressen 100 000 passasjerer. Dette er en økning på hele 147 %.

– Trafikkøkningen har sammenheng med at Ryanair flyttet flere av sine flyruter til Torp etter at Rygge ble nedlagt 31.10.16. Samtidig er trafikkøkningen vi nå opplever langt større enn økningen i utlandstrafikken på Torp i 2017. Dette indikerer at Torp-ekspressen har styrket sin stilling som en komfortabel, kundetilpasset og direkte tilbringertjeneste til/fra Sandefjord lufthavn Torp, sier Kjell Knarbakk, daglig leder i Unibuss Ekspress AS som driver Torp-ekspressen.

Torp-ekspressen har avgangstider tilpasset flytidene til lavpris flyselskapene Wizzair og Ryanair.

Satser med nye busser

Ny settes også helt nye flybusser inn på Torp-ekspressen. Flybussene har miljøstandard Euro 6 og dermed betydelig lavere utslipp enn bussene som nå «pensjoneres».

De nye bussene vil også gi de reisende en bedre kundeopplevelse, blant annet med USB-kontakter ved alle seter.

– Sjåførene gleder seg til å ta imot både eksisterende og nye kunder i nye, miljøvennlige busser. Nå er vi er klar for videre vekst på Torp-ekspressen, avslutter Knarbakk.

De nye bussene vil fremstå i en ny og friskere profil som tydelig markerer Torp-ekspressen som et attraktivt flybuss-tilbud.

Tom T.

Tom Terjesen er født i Kristiansand, men bor nå på Tromøya i Arendal. Begynte tidlig å få interessen for trykt media. Var løpegutt i avisen Sørlandet. Flyttet som 12 åring til Kvinesdal og begynte umiddelbart som ung frilanser for avisen Agder. Som 19 åring flyttet han til Høvåg og var med på oppbyggingen av Høvågavisa. Senere har han vært frilanser for en rekke tidsskrifter landet over. 2002 grunnlag han Bussmagasinet som i dag er landets største og viktigste fagtidsskrift for bussbransjen. Han er også president i den internasjonale Bus & Coach jury.