Unibuss Tur kjøper MT Buss

Unibuss Tur kjøper turbussvirksomheten til Moss Turbiler.

Det ble i dag kjent at Unibuss Tur AS kjøper turbussvirksomheten i Moss Turbiler MT-Buss.

– Virksomheten vil fortsette som i dag, da unibuss overtar alle kundeavtaler, sjåfører og driftsjef i turbussvirksomheten, lokalene og de fleste bussene av Moss Turbiler fra 1. januar 2017, skriver MT-Buss i en facebookmelding.

– Moss Turbiler har de siste 13 årene blitt en viktig aktør i turbussmarkedet i Østfold og Follo. Østlandsområdet er strategisk viktig for Unibuss, og vi har fulgt utviklingen i turbussmarkedet i Østfold og Follo med stor interesse den siste tiden. Nå ser vi frem til å ønske nye passasjerer velkommen om bord med oss, og vil strekke oss langt for å gi deg som reiser med oss en best mulig reiseopplevelse, sier Kjell Knarbakk, daglig leder i Unibuss Tur.

Moss Turbiler holder til i moderne lokaler i Son, som Unibuss Tur nå overtar når de kjøper turbussvirksomheten i selskapet med virkning fra 1.1.2017. Moss Turbiler AS vil skifte navn fra overtagelsestidspunktet.
Dag Oppegaard i Moss Turbiler vil bli med videre i Unibuss Tur og få en rolle knyttet til salg, markedsføring og videre utvikling av virksomheten.

– Vi har samarbeidet godt med Unibuss Tur i flere år, og jeg er glad for at de nå ønsker å overta ansvaret for turbussvirksomheten. Jeg ser frem til å bistå videre også etter overtakelsen, sier Dag Oppegaard i Moss Turbiler.

Dag bekrefter at det vil bli en myk overgang som kundene ikke vil merke mye til.

Hva Unibuss gjør med farger, logo osv vet jeg ikke. Men det skal bli en «myk» overgang hvor kundene ikke skal merke mye. Alle mine ansatte blir med over og Unibuss oppretter en avdeling i våre lokaler. Jeg blir med videre inntil videre, skriver Dag Oppegaard i en melding til Bussmagasinet.

Tom T.

Tom Terjesen er født i Kristiansand, men bor nå på Tromøya i Arendal. Begynte tidlig å få interessen for trykt media. Var løpegutt i avisen Sørlandet. Flyttet som 12 åring til Kvinesdal og begynte umiddelbart som ung frilanser for avisen Agder. Som 19 åring flyttet han til Høvåg og var med på oppbyggingen av Høvågavisa. Senere har han vært frilanser for en rekke tidsskrifter landet over. 2002 grunnlag han Bussmagasinet som i dag er landets største og viktigste fagtidsskrift for bussbransjen. Han er også president i den internasjonale Bus & Coach jury.