ADL BYD leverte ni fullelektriske busser til Stagecoach

Samarbeidet mellom BYD og ADL bærer ytterlige frukter. Mandag overleverte de ni fullelektriske busser til Stagecoach i Guildford, Storbritannia.

Samarbeidet mellom BYD og ADL har vært en suksess siden starten, og leveransen av ni fullelektriske busser til Stagecoach bekrefter den stadig økende etterspørselen. Bussene som har chassis fra BYD og karosseri fra ADL er 10,8 meter lange og har en kapasitet på 36 seter.

Dette er de første bussene som partnere BYD og ADL levere til Stagecoach. Busselskapet har over 8000 busser i trafikk og er en av de største operatørene i Storbritannia. Stagecoach satser på ny teknologi og håper at samarbeidet med BYD ADL vil kunne bære yterligere frukter i fremtiden.

«Vi er glade for å kunne støtte Stagecoach i deres innføring av rene, nullutslippsbusser. Med moderne, komfortabel interiør og en rekke gode løsninger ombord i bussene, vil selskapet kunne øke interessen for å ha Guildford som destinasjon, arbeidsted og samtidig øke den regionale økonomien», sa Arthur Whiteside, salgssjef hos ADL.

«Med disse bussene settes i drift hos Storbritannias største selskap, har vi levert avanserte elektriske busser til alle de største selskapene i landet. Og som med alle våre kunder, har vi kunne yte så mye mer enn bare bussen. Vår kompetanse har bistått med å levere nødvendig infrastruktur, inkludert BYD produsert batterilader», Frank Thorpe, fra BYD.

Tom T.

Tom Terjesen er født i Kristiansand, men bor nå på Tromøya i Arendal. Begynte tidlig å få interessen for trykt media. Var løpegutt i avisen Sørlandet. Flyttet som 12 åring til Kvinesdal og begynte umiddelbart som ung frilanser for avisen Agder. Som 19 åring flyttet han til Høvåg og var med på oppbyggingen av Høvågavisa. Senere har han vært frilanser for en rekke tidsskrifter landet over. 2002 grunnlag han Bussmagasinet som i dag er landets største og viktigste fagtidsskrift for bussbransjen. Han er også president i den internasjonale Bus & Coach jury.